צנחנים רוסיים נחתו בחרקוב, הצבא הכריז על שליטה ב'חרסון'

שלמה ריזל No Comments on צנחנים רוסיים נחתו בחרקוב, הצבא הכריז על שליטה ב'חרסון'

צנחנים רוסיים נחתו בחרקוב ומנהלים קרבות בעיר | האוקראינים חסלו חוליית צ'צ'נים שהגיעה לקייב | הנשיא ביידן בנאום "מצב האומה": "המלחמה של פוטין הייתה מתוכננת מראש. הוא חשב שהמערב ונאט"ו לא יגיבו והוא חשב שיוכל לפלג אותנו"

בניין מושל חארקיב שהופצץ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום השביעי למלחמה במזרח אירופה: כוחות צבא רוסיים ביצעו הלילה (בין שלישי לרביעי) תקיפות אוויריות משמעותיות בעיר זיטומיר באוקראינה, על פי דיווחים בכלי תקשורת בקייב לפחות ארבעה אזרחים נהרגו בהם ילד וכמה נוספים נפצעו, התקיפה כוונה נגד בית חולים מקומי ובתי אזרחים שנפגעו. צנחנים רוסיים נחתו הלילה בעיר חרקוב ומנהלים בשעה זו קרבות ברחובות העיר.

ובקייב כוחות הביטחון האוקראינים איתרו חוליית חיילים צ'צ'נים שהגיעה לקייב והצליחו לחסל את מרבית חברי היחידה המסייעת לפוטין. במקביל, הנשיא האמריקני ביידן ממשיך בעיצומים נגד הרוסים, הלילה הודיע על סגירת שמי ארצות הברית לתנועת כלי טיס רוסיים.

במשרד החוץ בירושלים ימשיכו גם היום במאמצים לאתר יהודים באוקראינה ולסייע להם להיחלץ מאזורי הקרובות. למעבר הגבול אוקראינה פולין הגיע לפנות בוקר אוטובוס שיצא מלבוב ועליו משפחות של יהודים, את האוטובוס ארגן צוות משרד החוץ.

בנוסף אוטובוס ועליו מאה ילדים יתומים יהודים מזיטומיר חצו את הגבול מאוקראינה לרומניה והם יעשו את דרכם היום לישראל.

נשיא ארצות הברית נשא הלילה את נאום "מצב האומה" השנתי בפני שני בתי הקונגרס בוושינגטון. בדבריו התייחס ביידן למלחמה באירופה ואמר: "המלחמה של פוטין הייתה מתוכננת מראש וללא פרובוקציה. הוא דחה את המאמצים לדיפלומטיה. הוא חשב שהמערב ונאט"ו לא יגיבו. והוא חשב שיוכל לפלג אותנו".

ביידן שב והבהיר כי ארצות הברית לא תתערב במלחמה ולא תסייע צבאית לכוחות האוקראינים, אך במידה ומוסקבה תפלוש למדינות נאט"ו אזי ארצות הברית תתערב צבאית.

עוד הודיע כי וושינגטון תאסור מעבר של טיסות רוסיות במרחב האווירי של ארה"ב. חברת התעופה "יונייטד" השהתה את טיסותיה מעל רוסיה, ובכך הצטרפה לחברות תעופה אמריקניות אחרות שנקטו צעד דומה.

סקר שמפורסם הבוקר ברויטרס קובע כי 71% מהאמריקנים סבורים שארה"ב צריכה לספק נשק לאוקראינה, וכ-47% מהאמריקנים הסתייגו מתגובת ביידן הפשרנית למשבר.

שבע המדינות המתועשות הודיעו הלילה כי יתפסו נכסים של אוליגרכים המקורבים לנשיא פוטין. "אנחנו ערוכים להפעיל לחץ כלכלי נוסף על רוסיה", אמרה שרת האוצר האמריקנית.

הבנק המרכזי של האיחוד האירופי הורה לסגור את הזרוע האירופית של "סברבנק", בנק ההלוואות הגדול ביותר ברוסיה, הפועלת מווינה.

ועידת התביעות הקצתה כ-47 מיליון דולר כדי לסייע ליותר מעשרת-אלפים ניצולי שואה החיים באוקראינה. הסיוע ניתן באמצעות ארגון הג'וינט המפעיל מרכזי חסד, ומעניק סיוע ל-2,400 ניצולים, מחציתם זקוקים לסיעוד ביתי.

ובישראל: גדולי ישראל קוראים לקיים היום, ערב ראש חודש אדר ב', יום תפילה וזעקה לשלומם של יהודי אוקראינה.
גדולי ישראל קוראים לציבור לומר אחרי כל תפילה, את המזמורים ק"ל, קמ"ב ו-קכ"א בתהלים.

עדכונים שוטפים

12:05 – שר החוץ הרוסי לברוב: מלחמת העולם השלישית יכולה להפוך לגרעינית.

12:00 – צבא רוסיה מסכם: בסך הכל, 1,502 מתקני תשתית צבאית של אוקראינה הושבתו במהלך המבצע. ביניהם: 51 עמדות פיקוד ומרכזי תקשורת של הכוחות המזוינים של אוקראינה, 38 מערכות טילי נ"מ S-300, Buk M-1 ואוסה, 51 תחנות מכ"ם.

הושמדו 47 מטוסים על הקרקע ו-11 מטוסים באוויר, 472 טנקים וכלי קרב משוריינים אחרים, 62 משגרי רקטות מרובים, 206 פצצות ארטילריה ומרגמות שדה, 336 יחידות של כלי רכב צבאיים מיוחדים, 46 כלי טיס בלתי מאוישים.

10:15 – בשרד החוץ בהודעה: היום בשעה 13:00 תצא הסעה לישראלים ומשפחותיהם מלבוב לגבול פולין (מעבר krakovetz). כתובת איסוף: Gazova 36. יש להירשם מראש בטלפון: 0679111764.

10:04 – הנשיא האוקראיני זלנסקי בקריאה ליהודי העולם: "אתם לא רואים מה קורה? נאציזם נולד בשתיקה. זעקו על הרג האזרחים"

9:14 – הודעת משרד ההגנה הרוסי: "כוחות צבא רוסיה השתלטו הבוקר באופן מלא על עיר הנמל 'חרסון' בשטח דרום אוקראינה".

8:40 – בניין משטרת חרקוב הופצץ הבוקר

00:10 – רמדן קדירוב, נשיא צ'צ'ניה מציג: "חיילי העילית שלי הגיעו הערב לפאתי קייב. הם מאובזרים היטב מכף רגל ועד ראש ויש להם את המוניטין הצצני של לוחמים עזי נפש. זו הולכת להיות לחימה קשה".

00:06 – הכוחות הרוסיים שפרצו מחצי האי קרים פנו מזרחה וחברו לאלו שפרצו מדונייצק מערבה. בכך איבדה אוקראינה את חופיה בים אזוב

23:56 – ‏משרד הפנים של אוקראינה: כ-80,000 אוקראינים חזרו מחו"ל מאז שרוסיה פלשה למדינה. רובם המכריע של האזרחים הם גברים שהצטרפו ללחימה

20:05 – שר החוץ יאיר לפיד: "אנו מגנים את הפגיעה בבית הקברות היהודי הסמוך לאתר ההנצחה המציין את שואת יהודי קייב ורצח העם היהודי בבאבי יאר. אנו קוראים לשמור ולכבד את קדושת האתר".

המלחמה באוקראינה: סיקור נרחב באתר 'קול חי'

הכלכלן גידי בר זכאי: "אירופה עוקרת לעצמה עין. הרוסים יודעים לאכול קש"

חיים וולף אדלמן מאוקראינה: "אנחנו חווים אזעקות בלתי פוסקות"

האלוף במיל' הכהן: "פוטין אומר לעולם: גם אני מעצמה, תם עידן"

אלכס קוניצקי מאוקראינה: "ישראל צריכה להחליט בעד מי היא"

דוברת השגרירות באוקראינה: "אנחנו מנפיקים לאנשים מסמכים בשטח"

הרבנית מרקוביץ' מקייב: "הקהילה שלנו שגשגה, פתאום הכל נפרם"

שיחה עם טוקר: החסיד שלא עוזב את אומן

החילוץ לבלארוס: "נעשה הכול להוציא יהודים מאוקראינה"

הרב מושקביץ מחרקוב: "יום קשה, העיר מופגזת"

ערבות הדדית: יהודי אוקראינה נקלטים במולדובה

תיאור מהשטח: המתנדבים שיצאו למולדובה לסייע לפליטים

עשרות בחורים מישיבת חב"ד בדנייפרו הועברו לכיוון מולדובה

באש ובמים: השליחים שלא עוזבים את אוקראינה

האלוף במיל' עמוס גלעד: "פוטין רואה בנאט"ו איום, הוא לא יסוג"

מלחמה באירופה: מה המסר אלינו?

השגריר לשעבר באו"ם: "עלינו לגנות, אבל לשמור על פרופיל נמוך"

 



0 תגובות